El texto que vén agora é úa circular del Ministerio de Marina publicada na Gaceta de Madrid del 7 de xuyín de 1858 pr'averiguar os nomes d'aquelos que tomaran parte na Batalla de Trafalgar:
"Con frecuencia se reciben en este Ministerio exposiciones de individuos que se dicen pertenecientes á los equipajes de la escuadra que en 1805 sostuvo el glorioso combate de Trafalgar, suplicándose les asista con socorros ó pensiones para remediar su indigencia ó desvalimiento; y deseando S.M. proporcionar á los individuos existentes aún de los que tomaron parte en aquella jornada medios de que quizá carezcan por su avanzada edad para cubrir las más urgentes necesidades de la vida, ha venido en resolver que por los medios al alcance de la autoridad que V…. ejerce, proceda á indagar los nombres de cuantos se encuentren en dicho caso en la comprensión de su mando, y hubiesen pertenecido á cualquiera de las clases de que se componían las dotaciones de los buques de la Armada en aquella época, y reclamando de los mismos interesados ó de las dependencias en que puedan radicar los comprobantes que acrediten su asistencia al referido combate, remita V…. relación expresiva de todos ellos y de los recursos propios con que cuentan para su subsistencia, justificados por notoriedad ó por informe de las Autoridades militares o civiles de los puntos en que residan.
Dígolo a V…. de Real orden para su cumplimiento. Dios guarde á V…. muchos años. Madrid 29 de Julio de 1858 – José María Quesada – Sr. Capitán general del departamento de Marina de…"
Despóis que salise publicada a circular han a aparecer pouco a pouco publicaos na mesma Gaceta os nomes dos supervivintes d'aquela batalla, entre os qu'había, ademáis de vecíos da nosa vila, outros de Castripol, Tapia, Ortigueira, El Porto, etc. Como residentes nas Figueiras aparecían na Gaceta del 11 de xuyín de 1859 (reconocéndoseyes úa pensión de 4 reales diarios) os que siguen:
- Francisco Limeres, artilleiro.
- Esteban González, mariñeiro.
- Francisco Fernández Villamil, grumete.
Nel Diario de Sesióis das Cortes del 3 de xeneiro de 1862 atopamos outro Francisco Villamil citao con residencia nel "Puerto de Figueras" y que servía como mariñeiro nel navío San Juan. Mirando un pouco a composición da flota española, ese San Juan solo pode ser el San Juan de Nepucemo, navío de 74 cañóis que mandaba Churruca y que foi finalmente capturao polos ingleses tras morir 100 homes y ter 150 feríos, entre elos el capitán y el segundo comandante (os mortos das flotas española, inglesa y francesa alcanzaron os 3.000 en total).
Nun topamos a composición esacta da mariñeiría da flota, pro parez claro qu'entre todos os mortos y feríos da batalla tuveron que ser varios os qu'eran vecíos das Figueiras, y tamén habería dalgún máis que nun chegóu a poder cobrar a pensión vitalicia da que falamos aquí (a batalla foi en 1805 y a circular é de 1858).
Nun quero acabar esta entrada sin recordar a us y a outros, d'un y outro lao, pois, lonxe da imaxe épica das batallas, lo qu'a ún ye chega á cabeza é a barbarie da matanza que nela houbo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario